Herinstallatie i-Active app

i-Active beginscherm op smartphone

I-Active onderging een aantal veranderingen, waardoor de i-Active app opnieuw moet worden geïnstalleerd indien jullie die willen blijven gebruiken. Hieronder leggen we uit hoe je dat precies moet doen.

Smartphone

  1. Verwijder de i-Active app op je smartphone door op het icoontje te blijven klikken en dan op ‘Deïnstalleren’ of ‘Verwijder app’.
  2. Surf naar i-active.be/login en log in.
  3. Kies in de menubalk voor ‘Install i-Active app’.
  4. Als je nu naar je startscherm gaat, zal je zien dat de app toegevoegd werd. 
 

Laptop/computer

  1. Klik op de snelkoppeling voor de i-Active app op de taakbalk onderaan je scherm of op de snelkoppeling op je bureaublad om de app te openen.
  2. Klik rechts bovenaan op de drie puntjes en kies voor ‘i-Active verwijderen’. 
  3. Je krijgt dan een pop-upscherm met de vraag of je i-Active wil verwijderen. Klik op ‘Verwijderen’. De snelkoppelingen op je taakbalk en bureaublad verdwijnen.
  4. Surf naar i-active.be/login en log in. 
  5. Kies in de menubalk voor ‘Install i-Active app’. Er wordt een pop-up getoond met de vraag ‘App installeren?’. Klik op ‘Installeren’. 
  6. De app wordt geopend en er wordt een snelkoppeling toegevoegd aan de taakbalk onderaan je scherm en op je bureaublad.
 

Problemen

Sinds de migratie van i-Active zijn er een aantal problemen opgedoken, waarvan er een aantal blijven aanslepen. We lijsten ze hieronder op met de mogelijke oorzaken/oplossingen: 

  1. Gebruikers worden soms uit i-Active gegooid met de melding ‘Your session has ended.’
    Dit kan gebeuren als je i-Active in verschillende tabbladen open hebt staan (bv. als je i-Active als startpagina hebt ingesteld en het dan in een nieuw tabblad opent). Je kan slechts in één “sessie” ingelogd blijven.
  2. Het menupunt ‘Install i-Active app’ verschijnt niet meer in de menubalk van het ouderportaal bij sommige ouders. 
    Volg deze handleiding. Lukt het daarmee nog steeds niet, dan raden we de ouders aan om i-active.be/login als favoriet of bladwijzer in te stellen. Dit komt op hetzelfde neer als de app. 
    In de nabije toekomst komt er een nieuwe versie van het ouderportaal. De app zal dan effectief in de App Store te downloaden zijn.

i-Active begrijpt dat dit heel vervelend is en ze doen er dan ook alles aan om zo snel mogelijk tot duurzame oplossingen te komen. We houden je hierover verder op de hoogte.

Inschrijven KBO Alles Kids of jeugd- en sportkampen

Wens je je kind in te schrijven voor een jeugd- of sportkamp en ondervind je problemen? Stuur dan een mailtje naar vrijetijd@moerbeke.be en we helpen je zo snel mogelijk verder!

Problemen bij inschrijvingen voor BKO Alles Kids? Stuur een mailtje naar alleskids@moerbeke.be